Egy tejlefety tejet lefetyelt. 

Csendesen mellette termett
egy szemtelen egerecske
s tejescseberbe nyelvelt.

Te egerecske! Seperj el , mert megeszlek!
- perlekedett Tejlefety.
Ne lefetyelj tejembe !

 

De ez nem rettent meg : lefetyelt.

 

Erre Tejlefety begerjedt
s lenyeste  nyelet ,
mely feneke felett lengett.
 

 

Hej , egerecske de kesergett !

 

Ne edd meg !
Ne nyeld le !
Tegyed helyre e nyelet ,
melyet fenekem felett lengetek!
- esedezett.

 

Rendben! Helyreteszem !
De bevedelt tejem helyett tejet kell szerezned!
Menj tehenekhez s szerezz tejet!

 

Ment sebesen egerecske , keresett s lelt egy tehenet.

 

Tehenecske!
Tejed kellene , mert tejet csentem ,
erre  tejlefety megette nyelet ,
melyet fenekem felett lengetek .
Tejeddel csere-bere lehetne.

 

Rendben !
De tejhez nekem lenyesett gyep kell!
Menj s szerezz nekem lenyesett gyepet.

 

Ment sebesen egerecske
s lelt egy embert , mely gyepet nyesett.

 

Ember!
Lenyesett gyep kellene nekem ,
mert tejet csentem ,
erre  tejlefety megette nyelet ,
melyet fenekem felett lengetek .

Tejjel lehetne csere-bere ,
de tehenemnek gyep kellene.

 

Rendben!
Lesz nyesett gyep , de keress nekem kenyeret . 

 

Elsepert sebesen egerecske kemence fele.
 

 

Kemence !
Kenyered kellene, mert tejet csentem ,
erre  tejlefety megette nyelet ,
melyet fenekem felett lengetek .

Tejjel lehetne csere-bere ,
de tehenemnek gyep kellene.
Embernek lenne nyesett gyepe ,
de kenyeret enne!

 

Rendben!
Lesz kenyered , de nekem emse kence kellene.

 

Megy emse lesre egerecske .

 

Emse!
Kellene egy cseber emse-kence ,
mert tejet csentem ,
erre  tejlefety megette nyelet ,
melyet fenekem felett lengetek .

Tejjel lehetne csere-bere ,
de tehenemnek gyep kellene.
Embernek lenne nyesett gyepe ,
de kenyeret enne .
Kemence kenyere rendben lenne ,
de kellene ennek egy cseber emse kence
 

 

Rendben!
Lesz emse kence ,
de menj Kerek Rengetegbe
s keress egy levelest ,
mely kedvenc eledelemmel terhelt
s szedj nekem.

 

Egerecske sem rest : elszelelt Kerek Rengetegbe .
Lelt egy emse eledellel terhelt levelest ,
ezeket lesve egy leesett ,
fejbe verte s meggebedt...

 

S ezzel e mese be lett fejezve

Címkék: egér macska arany lászló nlc boholino

A bejegyzés trackback címe:

https://meserengeteg.blog.hu/api/trackback/id/tr33028791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brekkencs11 2013.04.13. 19:04:25

a brekkencs az mukodik
süti beállítások módosítása