Az okos király népmese

 2011.01.23. 18:34


 


 

 

 


Egyszer lett , egyszer nem lett ,
egyszer lett egy fejedelem.
Kedvese elment mennyekbe,
gyerektelen lett .
Ezen eleget kesergett :
egyszer meggebedek
s helyettem nem lesz fejedelme e terepnek.

Kellve , kelletlen belekezdett :
helyettest keresett.

Seregeljetek errefele ,
nemzetem legeszesebbje!

S sereglettek.

Nesztek legeszesebb felek : egy-egy szemcse !
Legyen ez elvetve , legyen ez  felnevelve !
Ember , mely legszebbre nevelte ,
lesz fejedelem helyettem!

S ez lett .

Elmentek s  szemcse el lett vetve.

Egyre deresebb fej
leste szembe reggelente
e fejedelmet.
Egyre nehezebben kelt fel ,
nem evett s nem menetelt kedvvel.
Ej , befejezet nem lehet messze -
tekert ezerrel e fejben
s felkerekedett : elment jegenyelesre .

Remek levelesek rengtek eszesember kertekben :
szebb s legszebb vetekedtek.

Egy helyen , egy eszese kertje nem versenyzett :
levelest e kertben nem lebegtettek szelek.
Elvetettem , fejedelmem !
kesergett eszes embere .
Reggelente meglestem ,
Nedvvel elleptem ,
csevegtem tereppel ,
de egy leveles sem jelent meg terep felett .

Ej! Lesett kerek szemekkel e deres fejes fejedelem :
Te leszel fejedelem helyettem !


Persze eszes emberek serege ezt nehezen nyelte le :
Hej!
Kelmed esze elment?
Egy levelest sem nevelt fel !
Nem nyerhet!

De , de , fekete lelkesek!
Elnyerte helyemet , mert kezetekbe helyezett szemcse
nem levelessel lett teremtve :
egy nedvmederben lettek felszedve :
nedvekkel kerekre reszelt meszes elem
nem lesz leveles. 


 


 

Címkék: király okos eszperente népmese boholino

A bejegyzés trackback címe:

https://meserengeteg.blog.hu/api/trackback/id/tr982607906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása